Sıkça Sorulan Sorular
Sorunumuz var? Buradan yardımcı olalım
NASIL REZERVASYON YAPABİLİRİM?
- www.octoone.com.tr internet sayfasından online olarak fiyat teklifi alabilir ve birkaç basit adımda rezervasyon yaptırabilirsiniz. *
- 0850 309 90 12 numaralı Rezervasyon Merkezi'ni arayarak 08.00-23.30 saatleri arasında rezervasyon yaptırabilirsiniz.
- res@octoone.com.tr adresine mail atarak fiyat ve araç teklifi isteyebilirsiniz.
- 08.00-23.30 saatleri arasında res@octoone.com.tr adresine mail atarak hizmet alabilirsiniz.
ÖN ÖDEMELİ REZERVASYONUMDA DEĞİŞİKLİK YAPABİLİR MİYİM?
wwvw.octoone.com.tr adresi üzerinden ödemeli bir rezervasyon yaptıysanız, değişlik yapılamayacağını üzülerek bildirmek ister, iptal ve iade işlemi için ise iptal koşullarının geçerli olduğunu hatırlatmak isteriz
WWW.OCTOONE.COM.TR ADRESİ DIŞINDA ÖDEMELİ BİR REZERVASYON YAPTIM VE REZERVASYONUMDA DEĞİŞİKLİK YAPMAK İSTİYORUM, NE YAPMALIYIM?
- www.octoone.com.tr adresi dışında yapılan rezervasyonlarda OCTOONE tedarikçi konumundadır. Değişiklik talepleriniz için rezervasyonu yaptığınız kanal ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
ARAÇ KİRALAMAK İÇİN KAÇ YAŞINDA OLMALIYIM?
- Araç kiralamak için 21 yaşını doldurmuş olmanız ve en az 1 yıllık B grubu ehliyet sahibi olmanız gerekmektedir.
- Müşterimiz 19 yaşını doldurmuş ve ehliyeti en az 1 yıllıksa, B grupu ehliyet sahibi genç sürücü paketini satın alarak kiralama yapabilir.
KİRALADIĞIM ARACI ALDIKTAN SONRA KİRA SÜRESİNİ DEĞİŞTİREBİLİR MİYİM?
Elbette, günlük kiralamalarınızın süresini uzatabilir ya da erken teslim yapabilirsiniz. Kira süremiz 24 saattir, bu sebeple aynı gün içinde araç teslim etmeniz durumunda 1 günlük ücret ile ücretlendirilirsiniz. Erken teslimatlarınızda fiyat tablosunda kullanılan gün sayısına karşılık gelen fiyat geçerli olur. Ancak, ödemeli rezervasyonlarda, rezervasyon tutarının iade edilmeyeceğini hatırlatmak isteriz. Aylık yapılan rezervasyonlar günlük kiralamaya çevrilmek istendiğinde günlük fiyat tablosuna göre hesaplanır. Aylık fiyat geçersizdir.
FATURAMI NE ZAMAN ALABİLİRİM?
- Faturanız; kiralamanız bittikten sonra, kira başlangıcında paylaştığınız e-posta adresine 3 iş günü içinde gönderilmektedir.
TRAFİK CEZA DURUMUNDA CEZA TUTARININ ÖDEMESİNİ NASIL YAPARIM?
- Trafik cezası TC kimlik numaranıza yazıldı ise, ödemeyi aracın kullanıcısı yapmalıdır.
- Plakaya yazılan trafik cezalarında, kullanıcı bilgileri emniyet ile paylaşıldığı için otomatik olarak sistem trafik cezalarını TC kimlik numaranıza yansıtmaktadır.
ARAÇ KİRALAMA FİYATLARI POLİTİKANIZ HAKKINDA BİLGİ ALABİLİR MİYİM?
Talep edilen bölgedeki anlık talep ve yoğunluklara bağlı olarak dinamik, değişkenlik gösteren bir fiyat politikamız bulunmaktadır.
KİRALAMALARDA KREDİ KARTI DIŞINDA ÖDEME ŞEKLİ BULUNUYOR MU? NAKİT ÖDEME YAPABİLİR MİYİM?
- OCTOONE bünyesinde yapılacak tüm kiralamalarda, kredi kartının dışında nakit, para transferi (havale) ödeme şekilleriyle de işlemlerinizi kolayca gerçekleştirebilirsiniz.
KİRALADIĞIM ARAÇTAN MEMNUN DEĞİLİM, DEĞİŞTİREBİLİR MİYİM?
- Kiraladığınız araçta teknik bir sorun var ise Tam Destek Hattımız ile mutlaka iletişime geçmenizi rica ederiz. Bunun dışında ofisimizle iletişime geçerek kiraladığınız araç grubunda uygunluk var ise araç değişimi yapabilirsiniz.
ÖN ÖDEMELİ REZERVASYONLARIN İPTAL VE İADE KOŞULLARI NELERDİR?
- Ön Ödemeli rezervasyonlarda aracı teslim alma saatinden 24 saat öncesine kadar rezervasyon iptal edilirse kiralama ücretinin tamamı Octoone tarafından iade edilecektir.
- Ön Ödemeli rezervasyon kiralama başlangıç saatine 24 saatten daha az bir süre kalmış ise aşağıdaki koşullar geçerli olacaktır.
- 1-3 günlük rezervasyonlarda 1 günlük kesinti uygulanır.
- 4-7 günlük rezervasyonlarda 2 günlük kesinti uygulanır.
- 8 gün ve üzeri rezervasyonlarda % 20 kesinti uygulanır.
REZERVASYON YAPTIĞIM ARACI KESİNLİKLE KİRALAYABİLİYOR MUYUM?
- Rezervasyonlar grup bazlı yapılmaktadır ve marka garantisi verilmemektedir. Rezervasyonunuzun yapıldığı grupta araç o tarihte müsait değilse, bir üst segment araç aynı fiyattan verilecektir.
ÖN ÖDEMELİ REZERVASYONUMDA ERKEN ARAÇ TESLİM DURUMUNDA KULLANILMAYAN GÜNLERİN İADESİNİ ALABİLİR MİYİM?
- Ön ödemeli rezervasyonlarda, aracın teslim alınmasından sonra, müşteri tarafından kullanılmayan günlerin iadesi yapılmamaktadır.
KREDİ KARTI PUANLARI İLE KİRALAMA YAPABİLİR MİYİM?
- OCTOONE bünyesinde kredi kartı puanları ile araç kiralaması yapılmamaktadır.
KİRALADIĞIM ARACA SONRADAN EK BİR SÜRÜCÜ EKLEYEBİLİR MİYİM?
- Ek sürücü kira anlaşmasına eklenebilir ancak, kiralama süreci içerisinde değişiklik olacağı için aşağıdaki şartlar gerçekleştirilerek süreç tamamlanır.
- Ana sürücü siz iseniz, araçla ve eklemek istediğiniz yeni sürücüyle birlikte ofise gelmelisiniz.
- Ofiste, araç hasar kontrolü Manuel Teslim Evrağı ile yapılacak, ardından ana sürücü ve ek sürücü kira anlaşmasını beraber tekrar imzalayacaktır.
FİLONUZDA HANGİ ARAÇLAR VAR?
- Filomuzda ekonomik, orta, SUV ve lüks olmak üzere farklı segmentte araçlarımız bulunmaktadır. Böylece yolculuğunuz için mükemmel aracı kiralayabilirsiniz. Araçları gruplara ayırmak, yüksek kaliteli bir hizmet sunmamıza yardımcı olur.
SÖZLEŞME DOLDURURKEN NELER GEREKMEKTEDİR?
- Ehliyet (yurt dışından geliyorsanız ayrıca pasaport), kimlik, adres ve telefon bilgileriniz sözleşmemize personelimiz tarafından kaydedilir. Ödediğiniz kira bedelini ve depozitoyu da gösteren imzalı kira anlaşmanızın bir nüshasını mutlaka isteyin.
KAZA HALİNDE NE YAPMALIYIM?
- Aracın yerini değiştirmeden, en yakın polis veya jandarma karakoluna haber vererek (polis raporu mutlaka alınmalıdır), 0850 309 90 12 no’lu OCTOONE iletişim merkezini arayabilirsiniz. Sonrasında, polis tarafından tutulmuş kaza tespit tutanağının teminini e-devlet sistemi üzerinden sağlayabilirsiniz.
REZERVASYONUMU DEĞİŞTİREBİLİR MİYİM?
- wwvw.octoone.com.tr adresi üzerinden ödemeli bir rezervasyon yaptıysanız, değişlik yapılamayacağını üzülerek bildirmek ister, iptal ve iade işlemi için ise iptal koşullarının geçerli olduğunu hatırlatmak isteriz.
- Acente kanalıyla yapılan rezervasyonlar için, rezervasyonun yapılmış olduğu acente ile iletişime geçmesi gerekmektedir.
- Rezervasyon Merkezimiz üzerinden yapılan rezervasyonlarda Rezervasyon Merkezimizle iletişime geçmeniz gerekmektedir. Araç uygunluğu var ise rezervasyonunuzda değişiklik yapabilirsiniz.
REZERVASYON YAPILIRKEN MARKA, MODEL VE YAKIT TÜRÜ GARANTİSİ NEDEN VERİLEMİYOR?
- Rezervasyonlar araç grupları üzerinden oluşturulmaktadır bu nedenle marka, model, renk ve yakıt türü garantisi veremiyoruz. Müşteri garantisini istese dahi araç yıkamadan dönerken bile kaza yapabileceği ya da bakımı geleceği göz önünde bulundurularak marka, model, renk ve yakıt türü garantisi verilememektedir.
ARAÇ BAKIM UYARISI VERIYOR, BENİM Mİ BAKIMA GÖTÜRMEM GEREK?
0850 309 90 12 hattını arayıp 2’yi tuşlayarak tam destek hattına ulaşıp detaylı bilgi edinilebilirsiniz.
KİRALADIĞIM ARAÇTAN MEMNUN DEĞİLİM, DEĞİŞTİREBİLİR MİYİM?
- Kiraladığınız araçta teknik bir sorun var ise Tam Destek Hattımız ile mutlaka iletişime geçmenizi rica ederiz. Bunun dışında ofisimizle iletişime geçerek kiraladığınız araç grubunda uygunluk var ise araç değişimi yapabilirsiniz.
BİR BAŞKASI ADINA KİRALAMA YAPABİLİR MİYİM?
- Bir başkası adına kiralama yapılmamaktadır.
DETAYLI TEMIZLIK ÜCRETINI HANGI DURUMLARDA ALIYORSUNUZ?
- Araç içi veya bagaja sıvı içecek döküldüğünde ( kahve, süt ve kola benzeri gibi ),
- Patili dostlarımızla yolculuklarımızda,
- Organik leke olduğu zaman – (süt, mama benzeri),
- Tuzlu su, çamur gibi hava şartları sebebi ile oluşan lekeler,
- Taban ve tavan dahil mazot ve yağ lekesi olduğunda,
- Koltuğa yapışmış ve çıkmayan maddelerden dolayı (düğünlerden sonra sim),
- Makyaj izleri,
- Yoğun toz lekeleri (inşaat vb.),
- Yoğun kokulu ve kokusu çıkmayan maddeler taşındığında (pastırma, sucuk),
- Bebek koltuğu lekendiğinde,
- Normal yıkama ile temizlenemeyen yiyecek atıkları,
Standart temizlik ile çıkarılamayan yukarıdaki durumlara benzer her türlü kir ve lekelerde araca detaylı temizlik uygulanır.
ARAÇLARINIZDA KİLOMETRE SINIRI VAR MI?
- Günlük araç kiralamalarında 250 kilometre kullanım hakkı vardır. Aylık araç kiralamalarda ise 3500 kilometre sınırlaması bulunmaktadır. Detaylı bilgiyi Rezervasyon Merkezimizden alabilirsiniz.
ÖNEMLİ NOTLAR
Herhangi bir kaza durumunda, aracın yeri değiştirilmeden kazanın şekline uygun kaza tespit tutanağı tutulması ya da en yakın polis veya jandarma karakoluna başvurularak kaza, hırsızlık ve alkol tespit raporları alınması ve 7/24 hizmet veren 0850 309 90 12 numaralı İletişim Merkezi’ne bilgi verilmesi zorunludur. Aracın çalınması durumunda da en yakın polis veya jandarma karakoluna başvurularak 7/24 hizmet veren 0850 309 90 12 numaralı İletişim Merkezi’ne bilgi verilmesi zorunludur. Aksi halde satın alınan tüm güvenceler geçersiz sayılarak meydana gelen her türlü zarar, 3'cü şahıslara verilen maddi ve manevi kayıpları da içermek üzere kiracıdan tahsil edilir. Aracın arızalanması veya herhangi bir nedenle desteğe ihtiyaç duyulması durumunda, 7/24 hizmet veren 0850 309 90 12 telefondan yardım temin edilmesi gerekmektedir.
- Lütfen kiralama başlangıcında ve iadesi sırasında Araç teslim etme ve teslim alma formunun doldurulup karşılıklı olarak imzalandığından emin olunuz.
- Kiralama süresini uzatmak, dönüş saatini ve gününü bildirmek / değiştirmek için lütfen kiralamayı yaptığınız ofisi veya Rezervasyon merkezimizi arayınız.
- Kiralama sırasında kaza, aracın arızalanması veya herhangi bir nedenle desteğe ihtiyaç duyulması durumunda 0850 309 90 12 numaralı İletişim Merkezi’ni arayarak 2’yi tuşlayabilirsiniz.
- Kullanımınız sırasında aracın periyodik bakım kilometresi gelmesi durumunda, güvenli bir şekilde yolculuğa devam edebilmeniz için lütfen İletişim Merkezi’mizi arayınız.
- Araç TEK TARAFLI olarak kazaya uğraması veya çalınması durumunda, (aracın) yeri değiştirilmeden en yakın polis veya jandarma karakoluna başvurarak kaza, hırsızlık ve alkol tespiti raporları alınmalıdır. ÇİFT TARAFLI kazalarda ise, aşağıdaki maddelerde bildirilen haller dışında, kazanın oluş şekline göre sürücüler, Maddi Hasarlı Kaza Tespit Tutanağını tutanak üzerinde belirtilen şekilde doldurmakla yükümlüdürler. Çift taraflı kazalarda, sadece aşağıdaki hallerde trafik kazası tespit tutanağı, trafik polisi tarafından düzenlenmektedir:
- Sürücü belgesiz motorlu araç kullanılıyorsa,
- Sürücüde yaş küçüklüğü varsa,
- Sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa,
- Kazaya karışan araçlardan birinin kamu kurumlarına ait olması durumunda,
- Kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelirse,
- Trafik Kazasında sadece 3.kişilere ait eşyalara zarar gelirse,
- Kazaya karışan araçlardan birinin trafik güvencesinin bulunmaması durumunda,
- Trafik kazası ölüm ve / veya bedeni zarar ile sonuçlanmışsa.
ARAÇLARINIZ FULL KASKO MU? TAM SİGORTALI MI?
Araçlarımızda sınırlı hasar ve hırsızlık güvencesi bulunmaktadır. Güvence sınırlarınızı genişletmek isterseniz ek güvence satın alabilirsiniz. Güvence detayları için tıklayın.